Direktlänk till inlägg 1 september 2015

Regn ocg regn och inget grävande i jorden

Av Pangajva - 1 september 2015 16:18

Sitter här vid datorn och filofiserar över väder och vind. Idag har jag börjat en ny kurs i regnet,  6 deltagare idag trots regn. Vi gjorde inte så mycket utomhus, gick runt tittade på på odlingarna och  i några hus och slutligen i växthuset. Inte visste jag att det fanns ett växthus, kul jättekul. Det fanns en massa saker paprikor,tomater, chili, blommor mm. Sedan gick vi tillbaka och fikade och pratade och bekantade oss med varandra. kan nog bli trevligt och det är ju ...nära hem också. Idag blev det inget arbete ute, efter fikat åkte jag hem och åt lunch och tvättade.


Nu skall jag snart ge mej ivägn för jag  är bjuden på fika, sen åker jag hem och tittar på tv och slutligen sover jag. Det är ju bara regn och regn hela tiden, visst behövs det regn, men varför måste det vara så kallt och varför kan det inte bara regna om natten? Gräsmatten är glad förrstås och alla andra växter i trädgård. Men jag saknar att vara ute och rensa ogräs, gräva land, måla staket, det kan jag inte i regnet. Men jag hoppas på sol till i morgon i alla fall till eftermiddan.

Hej åhå från Pangajva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pangajva - 30 april 2016 08:56

Med anledning av Mehmets uttalande, gör jag ett litet ihop i debatten.   Jag minns en massa gånger du sagt dumma saker om både det ena och det andra, eller hur Bert? SÅ Bert Karlsson du är ju också Plump ibland och just här tycker jag faktiskt ...

Av Pangajva - 13 februari 2016 09:18

Hej Är jag konstig kanske dum, men jag tycker alla som förstorar läpparna påminner om varandra. Den första som jag såg  eller la märke till är Lollo på Äntligen hemma. Tyckte det såg väldigt annorlunda ut, men förstod inte varför jag tyckte det. Mi...

Av Pangajva - 6 december 2015 17:17

Hej Jag kan rekomendera julfilmen   En underbar jävla jul   .Såg den idag på em-bio. Den var både väldigt rolig och väldigt bra, så jag kan rekomenderar den till vuxna, barn förstår inte det roliga i filmen tror jag. Det är en film för vuxna som ha...

Av Pangajva - 15 oktober 2015 20:43

Att vara mobbad är tråkigt särskilt om man är det hela livet. Man kan ju inte välja föräldrar och har man otur får man ett par som inte kan visa kärlek och omtanke som ett barn behöver. Då riskerar manatt bli utanför kanske hela livet.   Berättel...

Av Pangajva - 25 september 2015 10:01

Hallå alla inläsare av ljudböcker, Daisy mm VISKA inte!!   Du som läser in böcker skall inte viska därför att vi hör inte vad du läser då, förstår du? Vi har ljudet inställt på hur du börjar boken, när du viskar hör vi inte. Vi hinner inte ställa...

Ovido - Quiz & Flashcards