Alla inlägg under november 2014

Av Pangajva - 7 november 2014 17:38

Önskar att detta blöta snömodd försvinner till i morgon. Man kan ju knappt gå ut utan gummistövlar på fötterna. Helt hopplöst men jag försöker beveka väderguden att skapa lite varmare väder till i morgon så jag kan ha vanliga skor. Snö kan det komma när det är kallt så det ligger kvar, tex. till jul och över barnens jullov kan ju vara ett lämpligt tillfälle kan jag känna. I övrigt önskar jag barmark till sportlovet vecka 8 här i Östergötland, också för alla skollediga barn. jag klarar mej alltid utan snö. Men man vill ju inte vara alltför egoistisk.

Nej hej då så länge.

Av Pangajva - 5 november 2014 08:43

Det är så skönt väder fast vi är inne i novemer, igår grävde jag i landet jag inte hunnit med ännu. Helt galet roligt med värmen och nu kan man ju jobba vidare i trädgården. Ja med sånt man inte hunnit ex. Jag har en del kvar på en rabatt som inte är höstrensad och sen finns lite till jag kan göra tills frosten kommer.


Inne har jag putsad alla fönster och bytt gardiner, har lite grundstädning kvar att göra men det mesta är klart till nästa år. Man känner att julen är på väg, speciellt i affärer som sedan länge skyltat med jul. Jag har inte behov av nya skaker, köpte en del nya julsaker på rea efter förra julen. Man får så mycket mer för pengarna om man väntar till strax före eller efter jul så det kan jag rekomendera.


Jag har varit i källaren och tagit upp mina julsaker men ännu inte tittat närmare på vad som finns. Jag har koll på mina julgardiner, dom skall bara strykas och förgylla köket under 1 ½ månad.


Men idag skall jag ta en tur till gymmet och sedan om vädret är bra ska jag gräva i trädgården, som fantastiskt nog innehåller blommande blommor. God november på er alla.


















































,,,,,,,,, 

Ovido - Quiz & Flashcards