Alla inlägg under september 2014

Av Pangajva - 24 september 2014 08:28

Hej jag älskar att läsa bra böcker, spännade men och också levnadsberättelser. Finns det fler här som kan komma med förslag?


Jonas Jonassons böcker är mycket roliga och spännade mycket läsvärda     5 poäng (högsta)

Jan Mårtensson. (bla.Den grekiska hjälmen) Denna författare är alltid bra   4    "

Jussi Adler-olsen,  ex. Alfabetshuset                                     
                   5   "

Karin Fossum,       ex. Carmen och döden                                             
    5   "

Kathy Reichs,       ex. Redan död                                               
              5   "

Liza Marklund       ex   Lyckliga gatan  och Gömda serien mm                     5   "

Peter Robinsson,  ex      En ovanligt torr sommar                                       5   "


Hej alla glada och alla andra dvs. alla, jag sitter på landet och ser ut på det regniga marken, ser inte så kul ut. Hade tänkt jobba lite utomhus, men höstrusket kom ivägen. Jag gillar egentligen hösten, men det blir så kallt när regnet hänger i luften hela tiden som nu. Passar bra att läsa en bok eller städa. Baka kunde ju också vara nåt kul men eftersom jag knappt äter bröd, så den iden var dålig. Jag skriver här en stund.

Det finns en fin visa om hösten som heter Höstvisa skriven av Tove Jansson (mumin) går så här i början


Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,
nu blir kvällarna kyliga och sena.
kom trösta mej en smula för nu är jag ganska trött,
och med ens så förfärligt allena.
Skynda dig älskling, skynda att älska,dagarna mörknar minut för minut.
Den är så fin finns många verser, finns på nätet.

trevlig dag alla bloggare och läsare


Av Pangajva - 21 september 2014 13:45

Hej tänktedela med mej om de böcker jag läser och ge poäng på på hur bra boken är. På 5-skalig lista.


börjar lite


Jonas Jonassons Hundraåringen som öppnade fönsret och klev ut och Anafalbeten som kunde räkna får 5 poäng


Hnner inte mer kommer mer sen. pangavja

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards