Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Är det meningen att man ska gå hem

Av Pangajva - 11 december 2014 15:53

Är det meningen att man ska gå hem från Akuten i Linköping när inga bussar går.


Hallå Landstinget i Östergötland:... Är det meningen att man ska gå hem från Akuten i Linköping när inga bussar går. Det var vad jag fick göra, det tog nästan 3 timmar i kyla och halt väglag. Hade varit på akuten från ca 19.30 till 02.30 då gav jag upp att kunna komma hem på annat sätt än att gå. Jag orkade inte sitta kvar i väntrummet.

Det enda jag hade var BARA 100:- i kontanter inget betalkort eller någon att ringa. Känner ingen i Linköping som har bil, så jag gick hem efter att mina kramper i mitt ben (i  ben jag fått opererat in ny höftkula) lättat (skrek i säkert en ½ timma i sträck pga av värk) med att jag fick 2 stesolid a 5 mg.


Är det så det skall vara? Jag kommer aldrig att åka till akuten igen utan att veta att jag kan åka buss hem!!! Inte var det bra att gå i tre timmar med ett ben som jag inte kunde lyfta från marken. Inte blev jag bättre efter 3 timmars promenad? Nej sämre, fick ta tablett en till stesolid 5 mg. på vägen hem och nu tar jag morfintabletter (ÄKTA) för värken.


ÄR det så här ni vill behandla patienter? Vad tycker ortopeder (som op. in höftkulor) om detta tro. Är Pensionär och fick släpa mitt vänsterben hem till min bostad i nästan 3 timmar. SEN var jag död för världen till eftermiddagen, då jag vaknade tog morfin. Hur jag än beter mej nu har jag jätteont hela tiden, ingen rörelse är bra. Fast åka till akuten gör jag inte om.


Landstinget i Östergötland borde skämas och även den sköterska som nekade mej sjukbil hem, då jag var väldigt medtagen, och gick med svårigheter.


Pangajva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pangajva - 30 april 2016 08:56

Med anledning av Mehmets uttalande, gör jag ett litet ihop i debatten.   Jag minns en massa gånger du sagt dumma saker om både det ena och det andra, eller hur Bert? SÅ Bert Karlsson du är ju också Plump ibland och just här tycker jag faktiskt ...

Av Pangajva - 13 februari 2016 09:18

Hej Är jag konstig kanske dum, men jag tycker alla som förstorar läpparna påminner om varandra. Den första som jag såg  eller la märke till är Lollo på Äntligen hemma. Tyckte det såg väldigt annorlunda ut, men förstod inte varför jag tyckte det. Mi...

Av Pangajva - 6 december 2015 17:17

Hej Jag kan rekomendera julfilmen   En underbar jävla jul   .Såg den idag på em-bio. Den var både väldigt rolig och väldigt bra, så jag kan rekomenderar den till vuxna, barn förstår inte det roliga i filmen tror jag. Det är en film för vuxna som ha...

Av Pangajva - 15 oktober 2015 20:43

Att vara mobbad är tråkigt särskilt om man är det hela livet. Man kan ju inte välja föräldrar och har man otur får man ett par som inte kan visa kärlek och omtanke som ett barn behöver. Då riskerar manatt bli utanför kanske hela livet.   Berättel...

Av Pangajva - 25 september 2015 10:01

Hallå alla inläsare av ljudböcker, Daisy mm VISKA inte!!   Du som läser in böcker skall inte viska därför att vi hör inte vad du läser då, förstår du? Vi har ljudet inställt på hur du börjar boken, när du viskar hör vi inte. Vi hinner inte ställa...

Ovido - Quiz & Flashcards