Alla inlägg under december 2014

Av Pangajva - 11 december 2014 15:53

Är det meningen att man ska gå hem från Akuten i Linköping när inga bussar går.


Hallå Landstinget i Östergötland:... Är det meningen att man ska gå hem från Akuten i Linköping när inga bussar går. Det var vad jag fick göra, det tog nästan 3 timmar i kyla och halt väglag. Hade varit på akuten från ca 19.30 till 02.30 då gav jag upp att kunna komma hem på annat sätt än att gå. Jag orkade inte sitta kvar i väntrummet.

Det enda jag hade var BARA 100:- i kontanter inget betalkort eller någon att ringa. Känner ingen i Linköping som har bil, så jag gick hem efter att mina kramper i mitt ben (i  ben jag fått opererat in ny höftkula) lättat (skrek i säkert en ½ timma i sträck pga av värk) med att jag fick 2 stesolid a 5 mg.


Är det så det skall vara? Jag kommer aldrig att åka till akuten igen utan att veta att jag kan åka buss hem!!! Inte var det bra att gå i tre timmar med ett ben som jag inte kunde lyfta från marken. Inte blev jag bättre efter 3 timmars promenad? Nej sämre, fick ta tablett en till stesolid 5 mg. på vägen hem och nu tar jag morfintabletter (ÄKTA) för värken.


ÄR det så här ni vill behandla patienter? Vad tycker ortopeder (som op. in höftkulor) om detta tro. Är Pensionär och fick släpa mitt vänsterben hem till min bostad i nästan 3 timmar. SEN var jag död för världen till eftermiddagen, då jag vaknade tog morfin. Hur jag än beter mej nu har jag jätteont hela tiden, ingen rörelse är bra. Fast åka till akuten gör jag inte om.


Landstinget i Östergötland borde skämas och även den sköterska som nekade mej sjukbil hem, då jag var väldigt medtagen, och gick med svårigheter.


Pangajva

Av Pangajva - 4 december 2014 15:31

Vilken arogans Alliansen visade upp när SD fällde regeringen. Fast det planerade Alliansen och Sd ihop. Det fattar ju alla det fanns ingen annan utväg och Alliansen styrde SD till detta beslut lika säkert som deras egen egoism. Alliansen vill inte Sveriges bästa då hade de försökt göra något, skapa ett förslag, öppna en dialog med regeringen. Som så många andra tror tror jag att detta leder till färre röster på Alliansen och även SD kommer att förlora röster i valet i mars. Dom enda som kommer att vinna fler röster i valet i mars är de rödgröna som faktiskt tar ansvar och skulle gett medborgarna ett bättre liv. 


Att rösta på missnöjes parti som SD kommer bara att ge samma kaos som vi har idag. Att rösta på Alliansen är inte heller något alternativ, eftersom de bara jobbar i och för egen vinning. Dom utarmar Sverige med sin politik och göder riskkapitalisterna som inte betalar skatt i Sverige. Rösta V dom värnar om våra skattepengar. Rösta på S och MP om du vill ha en bättre skola vård och omsorg. Rösta fi också om du vill de är också ett bra parti. Tack för mej.

Av Pangajva - 1 december 2014 11:18

  
Hej Tycker Någon detta är bra?
 
Vet du att man får tjäna 24 000 kr utan att Bostadstillägget minskas (skall anmälas) Men att man inte får tjäna 1 kr på att ha pengarna på banken? Jag undrar varför det är så. Jag har svårt att jobba extra, eftersom jag har ont i kroppen och har genomgått flera operationer.
 
Men jag har lite pengar (15 000:-) som buffert men dom har jag hemma i "madrassen" eftersom jag inte klarar av att dom stjäls nästa år. ALLTSÅ förlorar varje krona som jag får i ränta? Fast man får ha 100 000:- på banken utan avdrag på bostadsbidraget. Men räntan får man inte behålla??
 
MEN den som orkar arbeta får behålla 24 000 kr. TYCKER du det ät rättvisst? Magdalena Andersson / Stefan Löven
 
Ökar inte rånrisken om Gamla Människor måste ha sina pengar hemma? Istället för på banken?
Handlar detta om rättvisa? V  ad är det för skillnad att tjäna pengar på en liten slant och ett litet jobb? Kan ni svara på det. Jag röstade på er och har alltid gjort det.
 
Nu har ni chansen att ändra på det!
Pang Ajva                                              

       
                                                  

                              HALLÅ HALLÅ HALLÅ  STEFAN   Magdalena
 

Ovido - Quiz & Flashcards